Η σημασία των χορηγών στο ποδόσφαιρο

Η εξασφάλιση χορηγιών τόσο στους μεμονωμένους αθλητές όσο και στις ομάδες που επιδίδονται σε ομαδικά αθλήματα, αποδεικνύεται ένας εξαιρετικά σημαντικός πόρος τροφοδότησης των δραστηριοτήτων τους. Η πολύ συνηθισμένη αυτή τακτική, σε πολλές περιπτώσεις, συνιστά τον βασικό υποστηρικτή μιας ομάδας, ενώ σε δημοφιλή αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, δεν νοείται επαγγελματική ή και ερασιτεχνική ομάδα που να μην έχει κάποια τέτοια υποστήριξη από έναν ή περισσότερους χορηγούς.

Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, το όνομα του χορηγού είναι τόσο δυνατό και η συνεισφορά του στη χρηματοδότηση ή άλλη υποστήριξη της ομάδας τόσο σημαντική, που η ίδια η ομάδα γίνεται ευρέως γνωστή στο κοινό με μονάχα το όνομα του χορηγού. Και αν η παραπάνω διαπίστωση βρίσκει μεγάλη εφαρμογή στις μικρότερες κυρίως κατηγορίες, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της μέχρι το 2016 ονομαζόμενης ΠΑΕ Ξάνθης, η οποία ήταν από τις πρώτες ομάδες στην Πρώτη Κατηγορία του Ελληνικού Ποσδοσφαιρικού Πρωταθλήματος που έφερε το όνομα του χορηγού της όχι μόνο στο έμβλημα της φανέλας αλλά και στην επίσημη ονομασία της.

Χορηγοί μεγάλων διοργανώσεων

Πέρα από τις ποδοσφαιρικές ομάδες αυτές καθαυτές, ωστόσο, οι χορηγοί διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο και στη χορηγία ολόκληρων αθλητικών διοργανώσεων στο ποδόσφαιρο, με εθνική ή διεθνή εμβέλεια. Ένα από τα πιο γνωστά παραδείγματα είναι η μετονομασία του ελληνικού πρωταθλήματος σε Super League Σουρωτή, από τη γνωστή εταιρεία εκμεταλλεύσεως και διάθεσης μεταλλικού νερού. Σε διεθνές επίπεδο, και η UEFA έχει συνάψει πανίσχυρες συμμαχίες στο θέμα των χορηγιών που αφορούν τη διεξαγωγή του Champions League αλλά και του Europa League. Και ο ΟΠΑΠ από την άλλη, έχει συνδέσει κατά καιρούς το όνομά του με σημαντικές ποδοσφαιρικές χορηγίες, οι οποίες ως αντίκρισμα έχουν τη διαφήμιση των εταιρικών παιχνιδιών, όπως ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ, Τζόκερ κ.λπ. και εντός των ποδοσφαιρικών γηπέδων. Ο ίδιος οργανισμός, άλλωστε, πρόσφατα ανακηρύχτηκε χρυσός χορηγός της Εθνικής Ελλάδος στο ποδόσφαιρο, αναλαμβάνοντας το εμπορικό κομμάτι διαφημιστικής προβολής αλλά και οικονομικής ενίσχυσης της Εθνικής στον δύσκολο δρόμο που έχει να διανύσει μέχρι το Euro του 2020.